Η σημαντική αυτή αλλαγή στην πολιτική του πρακτορείου, η οποία πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από 1η Οκτωβρίου,θα περιλαμβάνεται πλέον στο συμβόλαιο όλων των φωτογράφων που συνεργάζονται με το πρακτορείο.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο Dazed, η απόφαση αυτή του Getty Images έχει ως στόχο την ίση εκπροσώπηση όλων των ειδών του γυναικείου και ανδρικού σώματος στα media και την καταπολέμηση του αποκλεισμού ορισμένων «σωματότυπων».
«Όποιος φωτογράφος δεν συμμορφώνεται με τις νέες απαιτήσεις μας σχετικά με το υλικό που υποβάλλει θα θεωρείται ότι αθετεί το συμβόλαιό του» δήλωσε στο Dazed εκπρόσωπος του πρακτορείου.
Στις μέρες μας, κυκλοφορούν δεκάδες apps που επιτρέπουν στον καθένα να επεξεργάζεται εκτενώς τις εικόνες του μέσα από το smartphone του. Αυτό, αυξάνει τον κίνδυνο να «ολισθήσουμε» σε έναν ακόμα πιο «ψεύτικο» κόσμο από αυτόν στον οποίο ζούμε ήδη, στον οποίο θα κυριαρχούν απόλυτα τα μη ρεαλιστικά πρότυπα μην αφήνοντας χώρο για οτιδήποτε άλλο.
Αναγνωρίζοντας το δικό τους μερίδιο ευθύνης στο ζήτημα της ρεαλιστικής και δίκαιης οπτικής εκπροσώπησης, ο εκπρόσωπος του Getty εξηγεί στο Dazed τις αλυσιδωτές αντιδράσεις που προκαλεί ο καθημερινός βομβαρδισμός του κοινού με ρετουσαρισμένες εικόνες, κάτι που συχνά γίνεται εν αγνοία του.
«Η αντίληψή μας για το τι είναι εφικτό σχηματίζεται συχνά από αυτό που βλέπουμε. Οι εικόνες με θετικό μήνυμα μπορούν να συμβάλλουν καίρια στη μάχη κατά των στερεοτύπων και στην ενίσχυση της ανοχής αλλά και να δείξουν σε όλες οι κοινωνικές ομάδες ότι εκπροσωπούνται στην κοινωνία» υπογράμμισε, εξηγώντας ότι τα τελευταία χρόνια το Getty έχει κάνει βήματα για να «αλλάξει ο τρόπος που οι γυναίκες και άλλες περιθωριοποιημένες ομάδες εκπροσωπούνται στα media και τη διαφήμιση».
«Εδώ και πολλά χρόνια οι ειδικοί μας παρακολουθούν την εξέλιξη της εκπροσώπησης των γυναικών στον κόσμο της φωτογραφίας και έχουν παρατηρήσει μια θετική στροφή στις επιλογές των πελατών, προς εικόνες που παρουσιάζουν με πιο ρεαλιστικό τρόπο τις γυναίκες. Στην πραγματικότητα, έχουμε παρατηρήσει μια τάση απομάκρυνσης από τις υπερβολικά ρετουσαρισμένες, αψεγάδιαστες εικόνες του παρελθόντος και μια αυξανόμενη ζήτηση για ρεαλισμό», τονίζει ο εκπρόσωπος του Getty επισημαίνοντας ότι αναζητήσεις στο διαδίκτυο που περιλαμβάνουν τους όρους «χωρίς φίλτρο», «αυθεντικότητα» και «πραγματική ζωή», έχουν σημειώσει άνοδο έως και 200%.
«Τα δεδομένα και οι έρευνές μας υποδηλώνουν ότι αυτή η τάση προς την αυθεντικότητα όχι μόνο θα διατηρηθεί αλλά και θα ενισχυθεί στο μέλλον», συμπληρώνει ο εκπρόσωπος του πρακτορείου.
Υπενθυμίζεται ότι η απαγόρευση του Getty συμπίπτει με την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού και ακολουθεί την πρόσφατη θέσπιση ενός νέου γαλλικού νόμου σχετικά με τις φωτοσοπαρισμένες φωτογραφίες.
Σύμφωνα με άρθρο του Γαλλικού Κώδικα Υγείας, οι εικόνες που δείχνουν το κορμί ενός μοντέλου πιο αδύνατο ή πιο παχύ από την πραγματικότητα, πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύονται από τη σημείωση «έχει υποστεί ρετούς».